Never Perfect
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Hejsa alle sammen

+2
NastyHabits
LK
6 deltagere

Go down

Hejsa alle sammen Empty Hejsa alle sammen

Indlæg af Gæst Ons 13 Nov 2013, 16:50

Nå, jeg er sprit ny bruger her inde, så tænkte, at det var på sin plads lige, at sige hvem jeg lige er Smile

Jeg er en pige på 21 år, som oprindeligt kommer fra Jylland, men har boet på Sjælland siden Januar i år Smile
Til hverdag læser jeg til sygeplejerske, derudover arbejder jeg som skribent, samt er vikar i ældreplejen og er frivillig på madskoler, til mad-workshops og lign. ernærings-relaterede ting, hvor man kan lære børn og unge at sund mad ikke behøver være kedeligt og kan smage godt - samt få flere børn ud i køkkenet Smile

Jeg lyder jo som en ganske almindelig pige Wink Men....

Siden jeg var ganske ung har jeg haft anoreksi, med tendens til bulimi symptomer, og fik derudover stillet diagnosen ortoreksi for en halvt års tid siden.

Jeg har gået i behandling på center for spiseforstyrrelser siden februar i år - men overvejer du kraftigt at droppe ud, da jeg, når jeg mærker efter, ikke ønsker behandling lige pt. og derfor synes det er spild af min og deres tid, at møde op 3 gange om ugen, når jeg rent faktisk ikke ønsker det.

Lige nu er jeg igang med en faste periode for, at tabe de næsten 4 kg. jeg tog på under behandlingen - og heldigvis er de tabt nu, så nu er motivationen til at komme ned på den vægt hvor jeg har det godt, helt i top Smile

Well.. Det var vel det der er at sige om mig Smile

Kh sunshine 

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Hejsa alle sammen Empty Sv: Hejsa alle sammen

Indlæg af LK Ons 13 Nov 2013, 18:25

Velkommen til Smile  hvor går du i behandling? Ked af at høre at du ikke er motiveret for at få det bedre - kender det alt for godt selv, fysisk i hvert fald. Håber du ændrer mening på et tidspunkt! :-)
LK
LK

Antal indlæg : 2866
Join date : 01/05/12
Age : 29

Tilbage til toppen Go down

Hejsa alle sammen Empty Sv: Hejsa alle sammen

Indlæg af Gæst Ons 13 Nov 2013, 18:27

Jeg går i behandling i Roskilde Smile - Og jeg håber også, at jeg ændrer mening på et tidspunkt, men jeg har det bare sådan, at så længe jeg ikke er motiveret så er det faktisk bare at spilde deres og min egen tid, så det er det mest fornuftige at stoppe nu (og så er min psykolog lige stoppet, så jeg skal til at snakke med en helt ny, hvilket jeg bestemt ikke har lyst til!) Smile

Går du i behandling et sted? Smile

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Hejsa alle sammen Empty Sv: Hejsa alle sammen

Indlæg af LK Ons 13 Nov 2013, 18:40

Jeg startede i behandling i Roskilde sidste vinter men stoppede i sommers, både pga. manglende motivation for at tage på men også fordi jeg synes der var alt for meget fokus på mad og vægt! Og ja de gad egentlig heller ikke have mig som patient når jeg ikke ville 'makke ret' og tage på - ej det er måske lidt groft sagt hehe, men de vil i hvert fald kun have en i behandling hvis man er motiveret, for ellers er det jo spild af tid for begge parter.

Hvordan kan det være du skal komme 3 dage om ugen? Smile
LK
LK

Antal indlæg : 2866
Join date : 01/05/12
Age : 29

Tilbage til toppen Go down

Hejsa alle sammen Empty Sv: Hejsa alle sammen

Indlæg af Gæst Ons 13 Nov 2013, 18:44

Hahahha! Det er fuldstændigt det samme som mig! De er heller ikke så begejstrede for mig fordi jeg ikke bare gider makke ret! Hvilken overlæge/psykolog/diætist havde du? Smile

Og jamen jeg skulle gå i noget gruppe om tirsdagen, diætist om onsdagen go psykolog om torsdagen! Christ!

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Hejsa alle sammen Empty Sv: Hejsa alle sammen

Indlæg af LK Ons 13 Nov 2013, 18:48

Hold da op - jeg skulle kun gå til psykolog en gang om ugen, psykiater efter behov og diætist havde jeg formelt set kun en introsamtale med, men man kunne så bede om flere hvis man ønskede det. De har vist ændret lidt i tingene siden da?! Razz

Sylvia, Camilla og Rikke havde jeg Smile
LK
LK

Antal indlæg : 2866
Join date : 01/05/12
Age : 29

Tilbage til toppen Go down

Hejsa alle sammen Empty Sv: Hejsa alle sammen

Indlæg af Gæst Ons 13 Nov 2013, 18:49

Jeg gik i sådan noget DAT-forløb, derfor jeg skulle der ind så tit - og så havde jeg også engang imellem samtaler med overlægen/psykiateren..

Nej hvor sjovt! Jeg har Sylvia, Camilla (Camilla er stoppet dog) og Charlotte! Men hey - hvad syntes du om stedet og om Sylvia og Camilla? Smile

Synes det er lidt morsomt vi har været det samme sted med de samme mennesker og begge stopper pga. vi ikke kan makke ret og bare opføre os som de robotter de gerne vil have vi er Wink

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Hejsa alle sammen Empty Sv: Hejsa alle sammen

Indlæg af LK Ons 13 Nov 2013, 19:49

Altså jeg stoppede primært fordi jeg synes deres behandling har for meget fokus på mad og vægt, altså symptombehandling fremfor at arbejde med de - vigtigere - bagvedliggende årsager.

Har haft dårlige oplevelser med Sylvia, hun er meget generaliserende og ser ikke én som en person med anoreksi men dermod bare som en anorektiker. Følte mig misforstået og overset.
Camilla var okay i starten i hvert fald. Synes dog jeg manglede nogle konkrete 'opgaver'at tage med fra terapien. Og så gik vi lidt skævt af hinanden til sidst fordi jeg ikke ville tage på og det skal man jo for at gå der.
Hvad med dig? Smile
LK
LK

Antal indlæg : 2866
Join date : 01/05/12
Age : 29

Tilbage til toppen Go down

Hejsa alle sammen Empty Sv: Hejsa alle sammen

Indlæg af Gæst Ons 13 Nov 2013, 21:26

Jeg sidder lige og griner lidt for mig selv :p

Den primære grund til, at jeg stopper er også fordi jeg synes de glemmer alt det andet - Jeg kan ikke se hvorfor jeg skal tage 500gram på om ugen, og få det dårligere og dårligere - når der ikke rigtigt bliver snakket om noget af det vigtige (læs; Grundene til jeg har fået en spiseforstyrrelse in the first place!) Så jeg er HELT enig med dig på dét punkt!

Sylvia har jeg ALDRIG brudt mig om, og har aflyst talrige aftaler med hende da jeg synes hun er nedladende og ser mig som en sygdom og ikke som et menneske - jeg blev tilsidst træt af, at høre på "Det er dit ansvar" - "Det er dig der skal gøre arbejdet" - "Hvis ikke du er motiveret kan vi ikke hjælpe" osv.. Og hun har ret, det ved jeg godt - men hun af alle burde da vide, at man har det ambivalent med hele processen og ikke bare kan gå ind og sige "SÅ er jeg skisme klar, nu spiser jeg lige hvad i vil have, tager på og kæmper" - sådan var det i hvert fald ikke for mig! Jeg var smadder ambivalent, men jeg mødte op og gjorde hvad jeg kunne, men hun fik det ALTID til at virke som om, at jeg aldrig var god nok, og det var fordi jeg ikke arbejdede hårdt nok, det blev jeg godt nok træt af tilsidst!

Og jeg havde samme dilemma med Camilla, da jeg meldte ud at jeg ikke kunne klare det pres med 500gram om ugen, før jeg havde fået det lidt bedre - men syntes faktisk hun var smadder sød og forstående Smile

Du skulle ikke udfylde dagbogsskema eller lign. ?

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Hejsa alle sammen Empty Sv: Hejsa alle sammen

Indlæg af NastyHabits Ons 13 Nov 2013, 21:35

Velkommen til Smile 
NastyHabits
NastyHabits

Antal indlæg : 674
Join date : 28/12/11
Age : 27
Geografisk sted : Frankrig

Tilbage til toppen Go down

Hejsa alle sammen Empty Sv: Hejsa alle sammen

Indlæg af Gæst Ons 13 Nov 2013, 22:26

Taaaak Very Happy

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Hejsa alle sammen Empty Sv: Hejsa alle sammen

Indlæg af Gæst Ons 13 Nov 2013, 22:35

Velkommen Smile

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Hejsa alle sammen Empty Sv: Hejsa alle sammen

Indlæg af Miss J Ons 13 Nov 2013, 22:52

Velkommen til Smile 
Miss J
Miss J

Antal indlæg : 1326
Join date : 10/08/10
Age : 33
Geografisk sted : Storkøbenhavn

Tilbage til toppen Go down

Hejsa alle sammen Empty Sv: Hejsa alle sammen

Indlæg af Gæst Ons 13 Nov 2013, 22:56

Jeg bukker og nejer! Very Happy Mange tak Smile

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Hejsa alle sammen Empty Sv: Hejsa alle sammen

Indlæg af baby27 Tors 14 Nov 2013, 00:13

Velkommen til Smile
Jeg håber at du bliver glad for at være herinde Smile
baby27
baby27

Antal indlæg : 6241
Join date : 13/10/11
Age : 40
Geografisk sted : nordsjælland

Tilbage til toppen Go down

Hejsa alle sammen Empty Sv: Hejsa alle sammen

Indlæg af Gæst Tors 14 Nov 2013, 00:37

Mange, mange tak Smile

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Hejsa alle sammen Empty Sv: Hejsa alle sammen

Indlæg af LK Tors 14 Nov 2013, 07:04

Skattergaard skrev:Jeg sidder lige og griner lidt for mig selv :p

Den primære grund til, at jeg stopper er også fordi jeg synes de glemmer alt det andet - Jeg kan ikke se hvorfor jeg skal tage 500gram på om ugen, og få det dårligere og dårligere - når der ikke rigtigt bliver snakket om noget af det vigtige (læs; Grundene til jeg har fået en spiseforstyrrelse in the first place!) Så jeg er HELT enig med dig på dét punkt!

Sylvia har jeg ALDRIG brudt mig om, og har aflyst talrige aftaler med hende da jeg synes hun er nedladende og ser mig som en sygdom og ikke som et menneske - jeg blev tilsidst træt af, at høre på "Det er dit ansvar" - "Det er dig der skal gøre arbejdet" - "Hvis ikke du er motiveret kan vi ikke hjælpe" osv.. Og hun har ret, det ved jeg godt - men hun af alle burde da vide, at man har det ambivalent med hele processen og ikke bare kan gå ind og sige "SÅ er jeg skisme klar, nu spiser jeg lige hvad i vil have, tager på og kæmper" - sådan var det i hvert fald ikke for mig! Jeg var smadder ambivalent, men jeg mødte op og gjorde hvad jeg kunne, men hun fik det ALTID til at virke som om, at jeg aldrig var god nok, og det var fordi jeg ikke arbejdede hårdt nok, det blev jeg godt nok træt af tilsidst!

Og jeg havde samme dilemma med Camilla, da jeg meldte ud at jeg ikke kunne klare det pres med 500gram om ugen, før jeg havde fået det lidt bedre - men syntes faktisk hun var smadder sød og forstående Smile

Du skulle ikke udfylde dagbogsskema eller lign. ?

Omg!! Det lyder som om vi har haft helt samme oplevelse! Guuuud hvor sjovt Laughing
Nej det har jeg aldrig hørt om, sådan et dagbogsskema?
Har du tænkt over at starte hos en privatpraksiserende psykolog i stedet? Det gør jeg nu, efter at have holdt nogle måneders pause. Så kan jeg få arbejdet med psyken selvom jeg ikke vil tage på pt Smile
LK
LK

Antal indlæg : 2866
Join date : 01/05/12
Age : 29

Tilbage til toppen Go down

Hejsa alle sammen Empty Sv: Hejsa alle sammen

Indlæg af Gæst Tors 14 Nov 2013, 08:36

Ja det lyder da godt nok til, at vi har haft samme oplevelse! Wink

Jamen et dagbogsskema var sådan et Camilla satte mig til at udfylde hver eneste dag, hvor jeg skulle vurdere hvor mange tanker, impulser og handlinger jeg havde haft med desturktiv adfærd, restriktiv spisning, opkastning osv. osv. virkelig pisse irriterende, at skulle gøre det hver eneste dag må jeg indrømme!

Og ja jeg har overvejet det, men som studerende er økonomien desværre bare ikke lige til, at betale for en privat psykolog, desværre!

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Hejsa alle sammen Empty Sv: Hejsa alle sammen

Indlæg af LK Tors 14 Nov 2013, 09:22

Det lyder godt nok også meget tidskrævende med det skema hehe Smile
Jamen jeg har fået en henvisning fra min læge pga. depression. Selvom det ikke er årsagen til at jeg skal til psykolog satte han bare kryds der Razz så kan man få en del tilskud, hvilket er en stor hjælp! Min forsikring dækker 8 timer og derefter vil jeg selv betale den del som tilskuddet ikke dækker. Evt bare gå hver anden uge så det ikke bliver alt for dyrt Smile ved ikke om du kan bruge det men ville bare lige give rådet om at få en henvisning videre, hehe Smile
LK
LK

Antal indlæg : 2866
Join date : 01/05/12
Age : 29

Tilbage til toppen Go down

Hejsa alle sammen Empty Sv: Hejsa alle sammen

Indlæg af Gæst Tors 14 Nov 2013, 11:40

Mange tak for rådet Smile Sylvia har dog snakket om, at henvise mig til et andet sted, efter jeg meldte ud at jeg ikke ønsker at gå i behandling hos dem og hun åbenbart er ih åh så bekymret for mig (Hun ringede til mig klokken 20:30 en onsdag aften for at høre hvordan det gik!? Christ!) så måske jeg tager imod dét tilbud, alt efter hvor hun har planer om at henviser mig hen Smile

Har selv betalt for psykolog da jeg boede i Jylland, fordi hun var smadder dygtig, så det er også lige med at finde den rigtige - men jeg skal i hvert fald ikke før jeg er motiveret til det Smile

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Hejsa alle sammen Empty Sv: Hejsa alle sammen

Indlæg af LK Tors 14 Nov 2013, 18:41

Ej haha åh gud tænk at hun har ringet til dig på den måde Laughing Håber du bliver henvist til et godt/bedre sted så! Smile
LK
LK

Antal indlæg : 2866
Join date : 01/05/12
Age : 29

Tilbage til toppen Go down

Hejsa alle sammen Empty Sv: Hejsa alle sammen

Indlæg af Gæst Tors 14 Nov 2013, 21:24

Velkommen til Very Happy

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Hejsa alle sammen Empty Sv: Hejsa alle sammen

Indlæg af Ida-mus Fre 15 Nov 2013, 08:47

LK skrev:
Skattergaard skrev:Jeg sidder lige og griner lidt for mig selv :p

Den primære grund til, at jeg stopper er også fordi jeg synes de glemmer alt det andet - Jeg kan ikke se hvorfor jeg skal tage 500gram på om ugen, og få det dårligere og dårligere - når der ikke rigtigt bliver snakket om noget af det vigtige (læs; Grundene til jeg har fået en spiseforstyrrelse in the first place!) Så jeg er HELT enig med dig på dét punkt!

Sylvia har jeg ALDRIG brudt mig om, og har aflyst talrige aftaler med hende da jeg synes hun er nedladende og ser mig som en sygdom og ikke som et menneske - jeg blev tilsidst træt af, at høre på "Det er dit ansvar" - "Det er dig der skal gøre arbejdet" - "Hvis ikke du er motiveret kan vi ikke hjælpe" osv.. Og hun har ret, det ved jeg godt - men hun af alle burde da vide, at man har det ambivalent med hele processen og ikke bare kan gå ind og sige "SÅ er jeg skisme klar, nu spiser jeg lige hvad i vil have, tager på og kæmper" - sådan var det i hvert fald ikke for mig! Jeg var smadder ambivalent, men jeg mødte op og gjorde hvad jeg kunne, men hun fik det ALTID til at virke som om, at jeg aldrig var god nok, og det var fordi jeg ikke arbejdede hårdt nok, det blev jeg godt nok træt af tilsidst!

Og jeg havde samme dilemma med Camilla, da jeg meldte ud at jeg ikke kunne klare det pres med 500gram om ugen, før jeg havde fået det lidt bedre - men syntes faktisk hun var smadder sød og forstående Smile

Du skulle ikke udfylde dagbogsskema eller lign. ?
Omg!! Det lyder som om vi har haft helt samme oplevelse! Guuuud hvor sjovt Laughing
Nej det har jeg aldrig hørt om, sådan et dagbogsskema?
Har du tænkt over at starte hos en privatpraksiserende psykolog i stedet? Det gør jeg nu, efter at have holdt nogle måneders pause. Så kan jeg få arbejdet med psyken selvom jeg ikke vil tage på pt Smile
Haha samme her! Very Happy  Jeg havde Camilla, Sylvia og ham der Michael som læge. Stoppede efter at de flyttede deres afdeling til Roskilde og begyndte at indfører deres "nye metoder" som tydeligvis overhovedet ikke virker.
Ida-mus
Ida-mus

Antal indlæg : 779
Join date : 09/01/11
Age : 29
Geografisk sted : Sjælland

http://incolore-boucles.blogspot.com

Tilbage til toppen Go down

Hejsa alle sammen Empty Sv: Hejsa alle sammen

Indlæg af Gæst Lør 16 Nov 2013, 12:34

Hahaha! Ej hvor sjovt! - Ida hvad synes du om Camilla og Sylvia? Og skiftede du behandling eller hvordan? Smile

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Hejsa alle sammen Empty Sv: Hejsa alle sammen

Indlæg af Ida-mus Lør 16 Nov 2013, 13:20

Skattergaard skrev:Hahaha! Ej hvor sjovt! - Ida hvad synes du om Camilla og Sylvia? Og skiftede du behandling eller hvordan? Smile
Camilla var den dårligste psykolog jeg nogensinde har mødt. Og jeg har altså været hos et par stykker. Jeg er glad for at hører at hun er stoppet, for hun var da godt nok ikke det værd!
Sylvia hjalp mig med en sygemeldelse til skolen og var egentlig rigtig effektiv. Jeg havde som sådan ikke noget imod hende, men det var lidt begrænset hvad hun hjalp mig med - ud over alt det praktiske Neutral 
Da afdelingen stadig var i Holbæk havde jeg et rigtig godt indtryk af stedet. Min psykolog var fantastisk, og hun havde en bulimi-gruppe med en anden psykolog, Rikke.
Desværre stoppede hun, og hele ambulatoriets behandlingsmetoder blev ændret til det helt absurd dårlige da de flyttede til Roskilde..

Jeg blev afsluttet fordi jeg til sidst nægtede at møde op, og så fandt jeg et nyt behandlingssted: http://www.ycyf.dk/
Ida-mus
Ida-mus

Antal indlæg : 779
Join date : 09/01/11
Age : 29
Geografisk sted : Sjælland

http://incolore-boucles.blogspot.com

Tilbage til toppen Go down

Hejsa alle sammen Empty Sv: Hejsa alle sammen

Indlæg af Hullubulluh Lør 16 Nov 2013, 15:04

Velkommen hertil Smile

Hullubulluh

Antal indlæg : 493
Join date : 10/04/12
Geografisk sted : Danmark

Tilbage til toppen Go down

Hejsa alle sammen Empty Sv: Hejsa alle sammen

Indlæg af Gæst Lør 16 Nov 2013, 15:20

Ida - Må jeg spørge hvordan Camilla var dårlig? Smile

Og jeg kan da høre på flere at deres nye system er en forringelse af hvad det har været før - men siden jeg startede der (tilbage i februar) har de allerede ændret på det op til flere gange, men dog uden at det blev bedre af dén grund! Jeg er da bare glad for, at jeg ikke skal bruge mere af min tid dér! - og tak for linket, jeg tjekker det lige ud Smile

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Hejsa alle sammen Empty Sv: Hejsa alle sammen

Indlæg af Ida-mus Lør 16 Nov 2013, 18:00

Hun sluttede altid vores samtaler 20 minutter før tid, nogle gange en halv time før. Ligemeget hvad jeg sagde sad hun bare og nikkede og sagde "ja.." Neutral  Vi klingede bare overhovedet ikke
Ida-mus
Ida-mus

Antal indlæg : 779
Join date : 09/01/11
Age : 29
Geografisk sted : Sjælland

http://incolore-boucles.blogspot.com

Tilbage til toppen Go down

Hejsa alle sammen Empty Sv: Hejsa alle sammen

Indlæg af Gæst Lør 16 Nov 2013, 18:02

Nej seriøst? Hold da op hvor uprofessionelt! Sådan var det slet ikke med mig! Jeg har prøvet hvor vi snakkede en halv time længere en den beregnede tid! Wow, hvor mærkeligt, at den samme person kan være så anderledes! Så forstår jeg godt at du ikke lige syntes i klingede!

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Hejsa alle sammen Empty Sv: Hejsa alle sammen

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum