Never Perfect
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Er forummet her blevet for "pro"?

3 deltagere

Go down

Er forummet her blevet for "pro"? Empty Er forummet her blevet for "pro"?

Indlæg af Anti Fre 26 Nov 2010, 15:03

Hej tøser (og evt. fyr, hvis han stadig er her)

Vi har snakket lidt Elana og mig om, om forummet er ved at udvikle sig i en negativ retning. Vi syntes oftere og oftere at vi støder på indlæg som drejer sig mere i retning af en såkaldt "pro-ana" livsstil og det bliver ofte glemt, at det er (dødelige) sygdomme vi har med at gøre.
Vi har vendt og drejet de forskellige muligheder for, hvordan vi kunne styre forummet i en mere positiv retning. Desværre er det ikke lige så let som det lyder.
Derfor vil vi gerne invitere jer til en åben debat om, hvordan i syntes at forummet skal udforme sig i fremtiden? Skal vi beholde vores nuværende stil, være mere behandlingsorienteret eller måske noget helt tredje?
I er jo dem som holder forummet i live og vi vil bestemt ikke miste jer. Ej heller smide jer ud eller noget. Vi er oprigtigt bekymrede for rigtigt mange af jer og det er også derfor den her debat er blevet vakt til live nu.
Anti
Anti

Antal indlæg : 6755
Join date : 30/03/10
Age : 35
Geografisk sted : kbh

http://www.neverperfect.dk

Tilbage til toppen Go down

Er forummet her blevet for "pro"? Empty Sv: Er forummet her blevet for "pro"?

Indlæg af Gæst Fre 26 Nov 2010, 15:21

Anti skrev:Hej tøser (og evt. fyr, hvis han stadig er her)

Vi har snakket lidt Elana og mig om, om forummet er ved at udvikle sig i en negativ retning. Vi syntes oftere og oftere at vi støder på indlæg som drejer sig mere i retning af en såkaldt "pro-ana" livsstil og det bliver ofte glemt, at det er (dødelige) sygdomme vi har med at gøre.
Vi har vendt og drejet de forskellige muligheder for, hvordan vi kunne styre forummet i en mere positiv retning. Desværre er det ikke lige så let som det lyder.
Derfor vil vi gerne invitere jer til en åben debat om, hvordan i syntes at forummet skal udforme sig i fremtiden? Skal vi beholde vores nuværende stil, være mere behandlingsorienteret eller måske noget helt tredje?
I er jo dem som holder forummet i live og vi vil bestemt ikke miste jer. Ej heller smide jer ud eller noget. Vi er oprigtigt bekymrede for rigtigt mange af jer og det er også derfor den her debat er blevet vakt til live nu.

Hey Anti

God ide med dette indlæg Very Happy . Jeg ved ik om det evt er mig, som virker for meget "pro-ana".. Det har ikke været min mening Crying or Very sad . Bestemt ikke noget, som jeg har haft til hensigt. Nogle gange, så læser jeg om nogle emne og falder 110% ind i dem. fx mad, økonomi, en bestemt film og nu ANA.. Jeg glemmer alt omkring mig og skriver/læser kun om det. Jeg er ked af hvis nogle af mine indlæg har virket for "pro-ana agtigt" Crying or Very sad . Jeg har gennem den sidst tid læst/set mange pro-ana & Ana sider. Hvis mine indlæg har været med til at give en forkert stemning, så vil jeg da give jer alle en kæmpe undskyldning. Det var/er ikke min mening.. Jeg kæmper selv med overspisning og det er meget hårdt. Min psykolog siger, at jeg har udviklet ANA og det er bestemt IKKE noget jeg vil ønske nogle andre at have..

Knus & undskyld fra Sveske


Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Er forummet her blevet for "pro"? Empty Sv: Er forummet her blevet for "pro"?

Indlæg af Elana Fre 26 Nov 2010, 15:24

Sveske: Det er bestemt ikke sådan at det er en person eller noget vi mener, det er bare rent generelt, hverken anti eller jeg er heller selv uskyldige så du må ikke opfatte indlægget sådan det var bare for at få en debat om det...
Elana
Elana

Antal indlæg : 6295
Join date : 16/10/10
Geografisk sted : Sydsjælland

http://kolboetteliv.blogspot.com/

Tilbage til toppen Go down

Er forummet her blevet for "pro"? Empty Sv: Er forummet her blevet for "pro"?

Indlæg af Gæst Fre 26 Nov 2010, 15:28

Elana skrev:Sveske: Det er bestemt ikke sådan at det er en person eller noget vi mener, det er bare rent generelt, hverken anti eller jeg er heller selv uskyldige så du må ikke opfatte indlægget sådan det var bare for at få en debat om det...

Ok Very Happy Kom bare til at tænke, at jeg har tendens til at komme lidt langt ud i mine undersøgelser af forskellige emner, så jeg blev bange for at det et kunne have været mig..

Vi må alle prøve at tænke positiv og fremad så Very Happy Jo flere der gør det, jo mere "smitter" det og stemningen kan blive bedre Very Happy

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Er forummet her blevet for "pro"? Empty ................

Indlæg af Gæst Fre 26 Nov 2010, 16:09

Jeg synes det er en rigtig god ting, at tage fat på!

Jeg ved ikke hvordan man kan gøre det mere behandlingsorienteret, da det jo langt fra er alle der er motiveret. Men jeg synes der går meget konkurrence i vægttab herinde, når mange af brugerne 'slår' sig selv i hovedet hvis de spiser mere end f.eks 1000 kcal dagligt. Jeg tror det påvirker i en lidt negativ retning. Men det er jo bare min snollede mening.

Hvert fald, et godt emne at tage fat i. You go girls!

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Er forummet her blevet for "pro"? Empty Sv: Er forummet her blevet for "pro"?

Indlæg af Elana Fre 26 Nov 2010, 16:20

enklat skrev:Jeg synes det er en rigtig god ting, at tage fat på!

Jeg ved ikke hvordan man kan gøre det mere behandlingsorienteret, da det jo langt fra er alle der er motiveret. Men jeg synes der går meget konkurrence i vægttab herinde, når mange af brugerne 'slår' sig selv i hovedet hvis de spiser mere end f.eks 1000 kcal dagligt. Jeg tror det påvirker i en lidt negativ retning. Men det er jo bare min snollede mening.

Hvert fald, et godt emne at tage fat i. You go girls!


Din mening er ikke snolled, din mening er lige så vigtig som en hver anden mening herinde!!!
Elana
Elana

Antal indlæg : 6295
Join date : 16/10/10
Geografisk sted : Sydsjælland

http://kolboetteliv.blogspot.com/

Tilbage til toppen Go down

Er forummet her blevet for "pro"? Empty Sv: Er forummet her blevet for "pro"?

Indlæg af Gæst Fre 26 Nov 2010, 16:23

Ja det er lidt en svær grænse... Jeg slår mig selv i hovedet hvis jeg spiser for meget, men det er mest en måde at komme ud med det på. Som om jeg fralægger ansvaret ved at få det skrevet ned. Og det hjælper mig. Men hvis jeg læser en anden, der har spist det samme, synes jeg måske ikke det er så galt.. På den anden side synes jeg mange er gode til at trøste hinanden hvis de har spist "for meget", og sige at det måske er ok .... Man skal bare huske at det jo ikke er alle dage der blir skrevet, og de fleste skriver måske kun om de positive dage ... jeg synes i hvert fald det er vigtigt at I er opmærksomme på det, og det gør mig utroligt glad at I sådan "passer på os" cheers

Jeg synes faktisk allerede at stedet er mere behandlingsorienteret end det var i det gamle forum - synes folk er blevet bedre til at droppe "ana/mia" slanget og ser det som en sygdom ... Og samtdig frontkæmpere som dig klat, der viser den vej det er når man skal være rask igen ... I love you

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Er forummet her blevet for "pro"? Empty Sv: Er forummet her blevet for "pro"?

Indlæg af Gæst Fre 26 Nov 2010, 20:20

Jeg synes det er en rigtig god ide, at have diskussionen - jeg tror ikke selv, at jeg på nogen måde bliver påvirket negativt af at være her, men jeg er af og til bekymret for andre som måske er mere "syge" end mig (jeg håber ikke at jeg støder nogen ved at skrive sådan - det er bestemt ikke min hensigt).

Noget af det jeg hænger mig i, i forhold til andre fora som jeg har kigget på, er jo at vi ikke direkte opfordrer hinanden til at spise mindre: altså i den forstand at når jeg har overspist, er det ikke sådan at jeg får skæld ud og besked på at spise mindre i morgen - folk har måske mere en tendens til at sige, at det ikke er så galt som jeg føler det og op på hesten igen. Eller hvis jeg klager over min vægt, er der endnu ikke nogen som har sagt at de også synes jeg vejer for meget og burde arbejde hårdt på at tabe mig - der er faktisk ikke nogen som kommentere på min vægt... Jeg synes egentlig at jeg kan få støtte både til en kur, men også til at spise mere hvis det er det jeg har brug for.

På den anden side vil jeg meget nødig være medvirkende til at nogen bliver syge eller fastholdt i en sygdom de gerne vil ud af... puha, det er lidt af et dilemma....

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Er forummet her blevet for "pro"? Empty Sv: Er forummet her blevet for "pro"?

Indlæg af mummitrolden Lør 27 Nov 2010, 09:48

Jeg synes at det er godt at der er plads til meget på denne side. Jeg har selv dage hvor jeg er meget pro og dage hvor jeg har det bedre, og jeg har ikke lyst til at være nød til at skjule nogen af de sider af mig. Til gengæld synes jeg at det er godt hvis der med jævne mellemrum kommer en tråd som denne for at minde os alle sammen om hvordan realiteterne ser ud.
mummitrolden
mummitrolden

Antal indlæg : 2565
Join date : 23/10/10
Age : 39
Geografisk sted : Viborg

http://asperger-pige.blogspot.com/

Tilbage til toppen Go down

Er forummet her blevet for "pro"? Empty Sv: Er forummet her blevet for "pro"?

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum