Never Perfect
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

præstentation af mig - baby27

+6
Blueberrybird
Varanen
Kat
broken-x
Skyggeblomst
baby27
10 deltagere

Go down

præstentation af mig - baby27 Empty præstentation af mig - baby27

Indlæg af baby27 Tors 13 Okt 2011, 03:16

hej alle sammen Smile
jeg er en kvinde på 27 år, der har et liv, hvor træning, kalorier, og alt vedr mad fylder meget.
min vægt har de sidste 13 år ligget på alt mellem 46 kg og 119 kg.
har erfaringer med bulimi, overspisning, samt en snert af anoreksi.
jeg har to diagnosticerede personlighedsforstyrrelser (dyssocial personlighedsforstyrrelse og borderline impulsiv personlighedsforstyrrelse) samt maniodepressive træk.
derudover havde jeg en voldsom og klinisk meget svær depression for 3-4 år siden (en ud af mange), hvor min datter blev anbragt i en plejefamilie. (dette er hun stadig, og hun har det rigtigt godt. vi ses hveranden weekend og har et godt og kærligt forhold).
jeg fik på det tidspunkt antidepressiva (citalopram), som jeg stadig tager hver dag, for at holde hovedet på rette køl, samt forbygge endnu en depression.
jeg har også stadig samtaler hos egen læge et par gange om måneden - en slags kontrol af psykisk status, om man vil Shocked
jeg ønsker ingen bedring, da jeg ikke er syg, efter min egen opfattelse.
jeg bor sammen med min dejlige mand og kat i nordsjælland. vi har været sammen i 4-5 år og har et super godt forhold. pga mine psykiske udfordringer er jeg ikke i arbejde, men går hjemme og har tilknyttet en mentor. min mand er i arbejde og uddannelse.
jeg har selv valgt mit liv og alt hvad der dertil hører, hvilket bedes respekteres Smile
afslutningsvis vil jeg sige at jeg glæder mig utroligt meget til (forhåbentligt) at få et godt og konstruktivt fællesskab med jer herinde!!!

kærligst baby27


Sidst rettet af baby27 Lør 12 Nov 2011, 06:25, rettet i alt 3 gange (Reason for editing : at overleve)
baby27
baby27

Antal indlæg : 6241
Join date : 13/10/11
Age : 40
Geografisk sted : nordsjælland

Tilbage til toppen Go down

præstentation af mig - baby27 Empty Sv: præstentation af mig - baby27

Indlæg af Skyggeblomst Tors 13 Okt 2011, 07:47

Velkommen til - du skal måske også lige vide, at folk herinde kæmper MOD sygdommen og mit indtryk er bestemt ikke, at folk herinde selv har valgt at være hverken ana eller mia...
Skyggeblomst
Skyggeblomst

Antal indlæg : 1568
Join date : 02/09/10
Age : 45
Geografisk sted : Sydjylland

Tilbage til toppen Go down

præstentation af mig - baby27 Empty Sv: præstentation af mig - baby27

Indlæg af Gæst Tors 13 Okt 2011, 08:44

Er enig med Skygge.
Velkommen, men vi støtter mest hinanden i at blive raske og fungerende igen. Smile

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

præstentation af mig - baby27 Empty Sv: præstentation af mig - baby27

Indlæg af baby27 Tors 13 Okt 2011, 08:52

jeg fik på fornemmelsen at man var fri til at ønske sig rask, og man var fri til ikke at ønske sig rask?
men jeg har måske læst forkert i bestemmelserne?
og sådan som i taber jer om kap, virker det lidt skinhelligt..
baby27
baby27

Antal indlæg : 6241
Join date : 13/10/11
Age : 40
Geografisk sted : nordsjælland

Tilbage til toppen Go down

præstentation af mig - baby27 Empty Sv: præstentation af mig - baby27

Indlæg af broken-x Tors 13 Okt 2011, 11:33

baby27 skrev:jeg fik på fornemmelsen at man var fri til at ønske sig rask, og man var fri til ikke at ønske sig rask?
men jeg har måske læst forkert i bestemmelserne?
og sådan som i taber jer om kap, virker det lidt skinhelligt..

Jo man bestemmer selv om man vil være rask eller ej, men at sige at sygdommen er en "livsstil" går imod hvad siden er til. Man kan bestemme om man vil være rask eller ej, men man kan ikke selv til og fravælge anoreksien - det er en sygdom.
broken-x
broken-x

Antal indlæg : 1518
Join date : 14/02/11
Age : 34
Geografisk sted : København

Tilbage til toppen Go down

præstentation af mig - baby27 Empty Sv: præstentation af mig - baby27

Indlæg af Skyggeblomst Tors 13 Okt 2011, 11:53

Synes nu heller ikke vi taber os 'om kap' - mange vil tabe sig, ja, men også mange vil tage på :0)

Ikke for at virke snerpet, men bare for at slå fast, at det ikke er en Pro-side - heldigvis ;-)
Skyggeblomst
Skyggeblomst

Antal indlæg : 1568
Join date : 02/09/10
Age : 45
Geografisk sted : Sydjylland

Tilbage til toppen Go down

præstentation af mig - baby27 Empty Sv: præstentation af mig - baby27

Indlæg af Gæst Tors 13 Okt 2011, 12:15

enig enig enig...med de andre tøser....jeg bliver sgu provokeret af at en spiseforstyrrelse "bare" er en livsstil...Syntes der er STOR forskel på en livsstil og en sygdom!!

Sf kan fylde så meget, at det kan ende med at blive en måde at overleve på og fylde alt...og det kan vel for nogle se ud til at være noget man selv bevist vælger, men det aller aller sværeste ved denne SYGDOM er ambivalensen mellem livet og vægten/maden...

Og ja der er tråde herinde der omhandler vægttab....nogle "syge" men andre for at få støtte til at komme ned i vægt hvis fx overspisning har gjort en overvægtig...

Kunne jeg "vælge min livsstil" fra....så havde jeg sgu gjort det for 12 år siden...men det er pt min krykke for at overleve og intet med at leve..

Dejligt for dig at du har tabt nogle kilo når det gælder overvægt...

Det kan lyde meget hårdt dette indlæg, men blev provokeret...dejligt for dig hvis du ikke er syg, men jeg tænker at dette sted er et sted for nogle der er syge i mere el mindre grad...

Det skal dog UNDERSTREGES at der er plads til at leve med sygdommen herinde...i de problematikker man måtte kæmpe med...og ikke nødvendigvis med det krav, at man skal kunne kæmpe mod sygdommen...

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

præstentation af mig - baby27 Empty Sv: præstentation af mig - baby27

Indlæg af Gæst Tors 13 Okt 2011, 12:19

enig med augusten - jeg blev bare mere provokeret end hende

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

præstentation af mig - baby27 Empty Sv: præstentation af mig - baby27

Indlæg af Gæst Tors 13 Okt 2011, 12:21

Velkommen ;-) jeg vil nu også give agusten ret i det hun skriver

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

præstentation af mig - baby27 Empty Sv: præstentation af mig - baby27

Indlæg af Gæst Tors 13 Okt 2011, 12:43

Velkommen Smile
Jeg er håber på vi alle nok skal finde ud af det med hinanden.


Sidst rettet af Mulle Tors 13 Okt 2011, 13:46, rettet 1 gang (Reason for editing : Redigere lige mit ordvalg.)

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

præstentation af mig - baby27 Empty Sv: præstentation af mig - baby27

Indlæg af Kat Tors 13 Okt 2011, 12:57

Enig med augusten... !
Kat
Kat

Antal indlæg : 3236
Join date : 31/03/10
Age : 36
Geografisk sted : Nordjylland :)

Tilbage til toppen Go down

præstentation af mig - baby27 Empty Sv: præstentation af mig - baby27

Indlæg af Varanen Tors 13 Okt 2011, 13:00

Jeg tror mange af os, bliver vældig provokeret af dit ordvalg med "livsstil". Slankekur er en livsstilsændring, men anorexia nervosa er en psykiatrisk diagnose. Der er altså meget langt fra livsstil til sygdom....
INGEN herinde ønsker at være syge. INGEN....
Varanen
Varanen

Antal indlæg : 533
Join date : 13/08/11
Age : 38

Tilbage til toppen Go down

præstentation af mig - baby27 Empty Sv: præstentation af mig - baby27

Indlæg af Blueberrybird Tors 13 Okt 2011, 13:36

Kan ikke sige noget de andre ikke har sagt...
Men håber du tager det til dig, og da vi er alle forskellige er det forskellige ting der er "gode", dog tror jeg alle herinde er klar over at det er "forkert" hvad vi gør, at det burde være nemmere...
Vil som Varanen sige at anoreksi bestemt ikke er en livsstil, men en sygdom, derimod er "slankekur" (hvis man altså ikke er FOR ekstrem konstant) vel en livsstil i en periode. Når først man bliver hæmmet i nogle valg vil jeg sige man er syge.
Du skriver du har haft bulimi, så er sikker på du stadig har dit og kæmpe med, og vil derfor også byde dig velkommen Smile
Blueberrybird
Blueberrybird

Antal indlæg : 1848
Join date : 30/03/10
Age : 39
Geografisk sted : Djursland

Tilbage til toppen Go down

præstentation af mig - baby27 Empty Sv: præstentation af mig - baby27

Indlæg af LMCB Tors 13 Okt 2011, 14:37

Velkommen til. Smile
LMCB
LMCB

Antal indlæg : 4338
Join date : 12/05/11
Age : 37
Geografisk sted : Storkøbenhavn

Tilbage til toppen Go down

præstentation af mig - baby27 Empty Sv: præstentation af mig - baby27

Indlæg af Anti Tors 13 Okt 2011, 18:33

Velkommen Smile
Anti
Anti

Antal indlæg : 6755
Join date : 30/03/10
Age : 35
Geografisk sted : kbh

http://www.neverperfect.dk

Tilbage til toppen Go down

præstentation af mig - baby27 Empty Sv: præstentation af mig - baby27

Indlæg af Formosa Fre 14 Okt 2011, 04:18

Velkommen Very Happy
Formosa
Formosa

Antal indlæg : 62
Join date : 17/09/11
Age : 47

Tilbage til toppen Go down

præstentation af mig - baby27 Empty Sv: præstentation af mig - baby27

Indlæg af baby27 Fre 14 Okt 2011, 07:59

tusind tak for alle jeres indlæg, det er dejligt at i tager stilling til min præsentation og giver udtryk for hvad i mener - konstruktiv feedback er altid nyttigt Smile
jeg undskylder, hvis jeg fremstod for hård igår, havde en rigtig svær dag med søvnløshed og ædeflip, der selvfølgelig endte med gentagne opkastninger
dybt frustrerende Rolling Eyes
men i dag håber jeg at kontrollen er tilbage Smile
baby27
baby27

Antal indlæg : 6241
Join date : 13/10/11
Age : 40
Geografisk sted : nordsjælland

Tilbage til toppen Go down

præstentation af mig - baby27 Empty Sv: præstentation af mig - baby27

Indlæg af baby27 Fre 14 Okt 2011, 11:35

jeg har nu redigeret i min præsentation, så jeg håber at mine problemstillinger fremstår del tydeligere nu Smile
baby27
baby27

Antal indlæg : 6241
Join date : 13/10/11
Age : 40
Geografisk sted : nordsjælland

Tilbage til toppen Go down

præstentation af mig - baby27 Empty Sv: præstentation af mig - baby27

Indlæg af Elise Fre 14 Okt 2011, 21:44

undskyld hvis det her er et dumt spørgsmål.

- men hvis du ikke selv føler at du er syg, hvad laver du så herinde?
Elise
Elise

Antal indlæg : 754
Join date : 26/09/11
Age : 29

Tilbage til toppen Go down

præstentation af mig - baby27 Empty Sv: præstentation af mig - baby27

Indlæg af Blueberrybird Fre 14 Okt 2011, 22:14

Syntes bestemt bedre om det du har skrevet i dag, og selvom du ikke ønsker at ændre dit liv tænker jeg alligevel at noget i dig må ville noget andet.
Væk fra flip og opkast f.eks?
Tror sagtens man kan leve på en nok noget ekstrem måde madmæssigt hvis blot ens krop forbliver sund og får det den har brug for, at man sagtens kan leve godt på en lidt lavere vægt end lige bmi 18,5, vi er jo heldigvis alle forskelligt bygget.
Det vigtigste må være at maden ikke hæmmer en i at gøre nogle ting, at ,kan kan leve og nyde det uden at græde hver gang vægten viser blot 100g højere eller ved at slutte hvert måltid af med at kaste op.
For mig ville en "mild form" for anoreksi lige nu også føltes som himmelen sammenlignet med bulimiens helvede. Og her mener jeg ikke vægt, men det at kunne spise godt og sundt uden det blir til 5 kg af gangen efterfulgt af to fingre i halsen.
Lige nu ville det at kunne spise 1000 kcal hverken mere eller mindre en periode være en kæmpe fremgang.
Tænker ofte at hvad der er godt og skidt er forskelligt fra person til person alt efter hvordan man ellers har levet, og med det du skriver lyder det til at du har været ude i meget hårde tider, og er kommet rigtig langt de sidste år, virkelig flot Smile
Vil stadig ikke sige at anoreksi kan være en livsstil, for så hedder det altså noget andet, men nok om det.
Undskyld et langt indlæg i din præsentation Embarassed og igen velkommen til, håber du kan finde den positive støtte du søger herinde Smile
Blueberrybird
Blueberrybird

Antal indlæg : 1848
Join date : 30/03/10
Age : 39
Geografisk sted : Djursland

Tilbage til toppen Go down

præstentation af mig - baby27 Empty Sv: præstentation af mig - baby27

Indlæg af Skyggeblomst Fre 14 Okt 2011, 22:54

*synes godt om*
Skyggeblomst
Skyggeblomst

Antal indlæg : 1568
Join date : 02/09/10
Age : 45
Geografisk sted : Sydjylland

Tilbage til toppen Go down

præstentation af mig - baby27 Empty Sv: præstentation af mig - baby27

Indlæg af baby27 Lør 15 Okt 2011, 12:38

tusind mange tak for alle jeres svar, det gør mig rigtig glad at se at jeg formuleret mig bedre denne gang Smile
blueberrybird, du har helt klart ret i dine antagelser, super godt skrevet! Smile
og til elise - det er en del af mig og mine diagnoser, at jeg ikke har det godt med svaghed, og for det meste ikke vil anerkende, at jeg har problemer med visse ting.
bla mad, at være social, og at være kontinuerlig i mine handlemønstre.
jeg har en stor ambivalens ift til det, de fleste vil kalde "normalitet" - jeg ønsker det, men alligevel gør jeg absolut ikke.
derfor formulerer jeg mig, som jeg gør Smile
baby27
baby27

Antal indlæg : 6241
Join date : 13/10/11
Age : 40
Geografisk sted : nordsjælland

Tilbage til toppen Go down

præstentation af mig - baby27 Empty Sv: præstentation af mig - baby27

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen


 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum